Angst, frygt og fobi

Gi slip på din angst, frygt og fobi. Hypnose i Livsstien

Gi’ slip på din angst, dit fobi eller frygt

Angst

Beskriver en følelsesmæssig reaktion til at behandle en forestående fare. En fare som er kendetegnet ved en stærk lyst til at flygte fra situationen. Mennesker, som oplever meget angst, føler ofte en følelse af afmagt, og de har svært ved at træffe et valg, som kan fjerne frygten. Man sveder og kan gå i panik.

 

Præstationsangst, eksamensangst og sceneskræk

Ofte er det flere sider af samme sag, hvis du oplever præstationsangst, vil du typisk også opleve eksamensangst og sceneskræk. Man kan dog godt opleve, at have det ok med præstere skriftligt, men problemer med mundtlige eksamener.

Mange føler sig ofte lidt alene med præstations eller eksamensangsten, fordi andre ser ud til, at have det fint med at være på. Men typisk kan man ikke se præstationsangst eller eksamensangst på folk, men mindre det er meget slemt. Hypnoterapi er en meget effektiv behandling i forhold til præstationsangst. Det er ikke sikkert, at du med få behandlinger vil elske at tale eller præstere foran andre, eller at gå til eksamen, men du vil typisk kunne komme af med den værste angst, så du med tiden bedre vil kunne lide det.

I hypnosen vil vi guide dig og gøre dig fri af den ubevidste angst der typisk ligger bag problemet med at præstere foran andre. Angsten kan typisk handle om at dumme sig, blive til grin, eller blive set ned på. Men det er individuelt fra person til person, hvad angsten eller frygten handler om.

Fobi  er en ekstrem og vedvarende frygt for ting eller forskellige situationer, som påvirker personens normale liv. Selvom man godt ved, at frygten er irrationel, vil personer med fobier altid forsøge at undgå selve kilden til frygten. Nogle oplever angstanfald, intens frygt og ubehag forfulgt af fysiske symptomer som hjertebanken, rysten, åndenød, svimmelhed og kvalme.

Med hypnoseterapi kan du ændre dine tankemønstre og forstå dine handlinger, du kan bruge dem positivt og hjælpe dig selv på ganske kort tid.

Arbejd med din frygt og fobi
Det kan for eksempel være angst, flyskræk, højdeskræk, sceneskræk, angst for folkemængder, eksamensangst, at tale til mange mennesker, klaustrofobi, edderkoppefobi og slangefobi.

Læs hvordan Jacob overvandt sin eksamensangst
eller hvordan Kristina slap af med sin højdeskræk

 

 

Print Friendly, PDF & Email